Noosa

1kommentarer

Efter en inte lika lätt bussresa så kom vi fram till Noosa tidigare idag. Jag var ganska rädd till och från inatt på bussen, chaufförerna körde som galningar och vägarna kan inte ha varit dom bästa. Har dom inte motorvägar i Australien eller?
Men det har varit en ganska fint utsikt på morgonen från bussen. Jag tycker det är en blandning av Florida och alperna. Mycket växtlighet men har inte sett några kängurus är tyvärr.
Hostelet som vi bor på här var bra och nära både busstationen och havet. Vi bor på samma hostelkedja som vi bodde på i Cairns, nämligen Nomads.
När vi hade checkat in så tog vi på oss löparskorna och bikini och gick på 10 min ner till havet. Och äntligen så kan man bada i havet här!! 25 grader i havet och 28 i luften visade det idag. Inte illa! Det blev inte en lång stund på stranden utan istället ville vi utforska denna lilla mysiga stad med många affärer. Vet ni vad jag hittade? Target!! target är en kedja som jag var på mycket i USA som är typ som Ullared så jg började känna mig som hemma lite. Dessutom har de lite amerikanska varor i hyllorna på supermarket som gör det lite mer "hemma" också.

Nu ikväll har vi fått en introduktion om morgondagens utflykt till Fraser Island. Vi kommer åka ett gäng på 25 st i 3 jeepar härifrån vid 7.30-tiden. Och då måste vi tyvärr åka tillbaka till Rainbowbeach där vi åker över till Fraser Island. Vi har en guide som kör första bilen sedan ska vi andra (de som vill och kan) turas om att köra de andra två bilarna. Vi ska övernatta en natt på ön och sedan är vi tillbaka på lördag kl 17! Fraser Island är världens största sandö och det ska visst vara fantastiskt fint. Vi får väl se:) så nu kommer jag inte att skriva här på 2 dagar igen om ni undrar varför.
Jag kommer nog vilja testa på att köra på fel sida i både bilen och vägen på stranden.. Det lär bli häftigt!! Detta vore något för Mattias annars.

Annars så är det en liten krock här ibland tycker jag. Att gå från bibelskola ut till att träffa på backpackers är lite annorlunda. Men det är både härligt och jobbigt. Vi känner väl lite att vi inte riktigt passar in bland backpackers.

Nu ska jag kolla in nyheterna, har noll koll på vad som händer både hemma och i världen.

Take care!

1 kommentarer

Mattias

12 Jan 2013 00:26

Ja jeepkörning på stranden låter ju inte fel, det får vi prova i april. Du kommer nog få se många kängurur innan du kommer hem. Puss och kram jag saknar dig.

Kommentera

Publiceras ej