Qut

1kommentarer

Ja vi har kommit fram till Brisbane. Och vi hade sånt flyt för när vi kom till busstationen så hade 2 tjejer från samma hostel som vi skulle till suttit och väntat på gratis-bussen i över en timme och den kom precis när vi kom runt hörnet!

Så vi åkte till hostelet och checkade in och jag packade mina saker som jag skulle lämna på skolan och promenerade dit! Det tog ca 20min men det var en härlig promenad längs med vattnet.

Väl på skolan fick jag massa hjälp med kurser och så av en väldigt snäll dam. Känns mycket skönare nu!

Nu har jag precis mött upp de andra tjejerna på Starbucks, de har varit och shoppat lite:) det tar mig ca 5min från skolan till mitt bland affärerna så det lär ju bli en dyr vår!:)

Vi ska snart tillbaka till hostelet och duscha och klä upp oss lite och gå ut och äta.

Imorgon hämtar Martinas vän som bor här som hon träffade i canada och hämtar upp oss och ska visa oss runt i stan!:) bra att ha kontakter!
Om det är någon annan som har kontakter i Brisbane eller som vet boende så säg till!

Ha det bra!

1 kommentarer

mormor

14 Jan 2013 15:24

hej ida ! kul att du skriver ,det är roligt o höra hur du har det !här är det sej likt,slängt ut julen i dag!!var rädd om dej kram mormor!!

Kommentera

Publiceras ej