Segeltur

1kommentarer

Nu är vi tillbaka från vår båttrip. Det kommer bli ett ganska kort inlägg för jag skriver från mobilen!
När vi kom fram till båten så kom guiden och ropade till dig alla 25 som skulle med. Han presenterade sig och sedan sa han: The most important on this trip is that you are bringing alcohol, a LOT of alcohol!!
Vi bara tittade på varandra och trodde han skämtade men vi förstod ganska snart att det verkligen var en partybåt vi skulle på. Vår guide/kock och vår chaufför var två killar i 30 års åldern som inte kändes jätte pålitliga så jag har varit väldigt spektisk hela resan. Folket på båten var väl inte riktigt så partysugna som guiden men igårkväll var det lite röj på båten. Vi tjejer var dock inte lika sugna på det och vi gick och la oss ganska tidigt.
Igår så åkte vi till ön Whitsundays och till stranden whitehavenbeach. Den är på topp 10 listan i världens finaste stränder.. Och det kan man ju inte annat än hålla med om. Det var helt fantastiskt fint. Jag har fotat en del trots att de inte rekommenderade att ta med kameran då sandkornen är så fina att de går in i alla elektroniska saker.

Nu är vi i alla fall tillbaka, vilken är såå skönt! Känner mig ganska snurrig och ibland gungar allting fram och tillbaka eftersom vi har i princip varit på båten hela tiden. Tur att vi köpte sjösjuketabletter.

Så sammanfattningsvis har vi varit med om/sett: grönt, varmt hav, massvis med maneter, snorkling med typ våtdränkt eftersom vi varit i vatten där de farliga maneterna finns, sovit precis intill ett sund där allt vatten strömmar ut- alltså mycket hajar, sett en stor farlig spindel (bild kommer snart), lyssnat på världens sämsta musik där svordomar är de vanligaste orden, regn+ solväder.. Ja får fortsätta mer en annan gång!

Ha det bra! Ikväll tar vi bussen ner till Noosa. Det tar oss 19timmar. Hoppas på en lyckad bussresa!