Tropiskt väder

1kommentarer

Idag har vi haft vår första heldag här i Cairns. Det var riktigt varmt när vi vaknade och vädret skulle bli sådär inför dagen. Men vi hoppades på så fint väder som möjligt så vi tog gratis-shuffle bussen in till centrum, vilket går på 5min och sedan la vi oss vid poolen. Riktigt varmt med 33 grader i skuggan och UV-strålningen stod på ”extremly dangeruos” så för min del var det solskyddsfaktor 50 på, vilket var behövligt! Några dopp i den sådär svalkande poolen och sedan gick vi och köpte oss lite lätt lunch på mataffären ”Woolworths”.

 I eftermiddag åkte vi tillbaka till hostelet där jag och Martina har powernapat och Emma och Helen planerade senaste dagarna framåt. Sedan tog vi på oss träningskläderna och promenerade in till staden på 30min för att kolla vart vi ska hoppa båten imorgon. För imorgon, lördag ska vi ut hela dagen på en snorklingstur i barriärrevet. Det sägs vara som finast i norra delen så det vill vi ju inte missa. Jag kommer ju va skit rädd med alla dessa fiskar och sköldpaddor simmandes jämte mig så vi får se hur det går.

 Imorgon natt kl 00.25 ska vi ta nattbussen som tar oss härifrån cairns till Airlie beach på ca 10,5 timmar. Vi kommer vara framme i Airlie Beach 11.10 på söndag.

Hela söndagen blir nog ganska slapp då vi inte vet hur mycket sömn vi får på bussen men på måndag börjar vår 2-dagars segeltur till Whitsundays!

Nu är det dags att sova eftersom klockan ställs på 06.00 imorgon bitti och bussen in till stan går 07.00. Då ska vi äta frukost och ta det lite lugnt innan båteturen början 08.30!

 

Ha en så bra!

 

Kram

 

1 kommentarer

Malin G

04 Jan 2013 21:53

Va kul Ida att läsa hur ni har de! Så ni har hittat "woolies", poolen o solskyddsfaktorn, härligt! Jag väntar fortfarande på kortet på flashpacks-tjejerna;) ha de så otroligt bra på snorklingen, fiskarna kommer du bara tycka är fascinerande! stor kram Malin

Kommentera

Publiceras ej