Bal, namnsdag och plugg..

2kommentarer

Först måste jag bara ta och säga grattis på namnsdagen till mormor och Solbritt! Det är itne varje dag jag kollar i min almanacka men idag öppnade jag den och fick sin på två namn som jag känner igen!
Dessutom så kan jag passa på att skicka över en 2 dagar sen grattishälsning till min kusin Ellie som fyllde år i söndags. Om jag hade kunnat så hade jag skickat hem en koala till henne, för det hade hon nog tyckt om!
 
Idag är det ju en riktigt STOR dag för min syster och min andra kusin Nellie! Typ största dagen i deras liv. Det är bal! Åh vad jag hade gärna hade varit där och sett er. Jag hoppas och önskar er en riktigt härlig dag! De hinner säkert inte gå in och läsa detta under dagen så för er som träffar Sofie och Nellie, ni kan väl hälsa från mig?
Dessutom vill jag att ni ska ta mycket kort på dom!!
 
Just nu sitter jag i skolan och skriver på mitt arbete. Såklart blir det lite bloggandes när jag ska göra skolarbeten. Haha! Men roligast var nästan innan idag på förmiddagen. Jag satt hemma och försökte plugga och jag vet att Emma också "försökte" plugga. Men så kom det ett mejl med en bifogad hemsida på ett litet torp. Måste säga att det är inte så ovanligt från Emmas sida att hon sitter och kollar på hus, men helt plötsligt satt jag där också och klickade in på diverse hus och skickade till Emma det jag tyckte var fint (och dyrt)!
Lite komiskt, att här sitter vi på andra sidan jorden, försöker att plugga, men istället så kolllar vi på hus och drömmer oss bort till de smålänska trakterna istället.
 
Men det där med hus.. det lär ju ta ett tag.. För de som jag kollar på ligger ju runt 2-6 miljoner. Men man kan ju alltid drömma:)
 
Nu ska jag skriva vidare, ska sitta här typ tills jag blir färdig. Så om jag vill gå hem innan 8 ikväll så måste jag avrunda här.
 
Ha en riktigt fin dag och så håller jag tummarna på att vädret är bra också! Njut av den roliga kvällen som ligger framför er som går balen i Nässjö ikväll!
 
Puss&kram
 

2 kommentarer

mormor

04 Jun 2013 08:42

tack !! skall ner o titta på balen i em.ha det bra ida ,nu ses vi snart!! kram mormor

Solbritt

04 Jun 2013 18:13

Åh, tack Ida, tänk att du kom ihåg min namnsdag, vad gullig du är! Vilken otroligt fin klänning du hade Ida när du gick på bal, va kul att se dom bilderna, det är kul att drömma sig tillbaka ibland! Ha det så fint, kram från Solbritt.

Kommentera

Publiceras ej