En bön

1kommentarer

Det finns en vers i bibeln, eller det finns otroligt många som är bra, men det är just en speciell som jag tänker på just nu.
I nya testamentet i romarbrevet 12:21 så står det:
 
Låt dig inte besegras av det onda utan besegra det onda med det goda
 
Men varje dag så kommer, åtminstonde jag, i situationer där tankar, ord eller handlingar kan ta över det goda. Det är ju inte meningen att det ska bli så tänker jag, men det bara blir.. 
"Varför tänkte jag så om den personen?"
"Eller varför sa jag det? Det hjälpte ju inte precis..."
 
Går det besegra det onda med det goda? Hur då?
Då måste jag ju på något sätt övervinna mig själv..mina tankar, mina ord, eller mina handlingar..
 
Vilken utmaning. 
 
Jag ber om en fin och härlig dag imorgon, lördag, studentdagen för Nellie och Sofie. En dag som kommer skapa många glada och goda minnen framöver. Låt detta bibelordet inspirera. Det är min önskan, min bön.
 
God natt mina vänner.
 
/ Ida
 
 
 

1 kommentarer

Solbritt

14 Jun 2013 00:22

Vilka fina tankar du har Ida, tack för all din inspiration! Stor kram.

Kommentera

Publiceras ej