Söndagen den 9e juni 2013

0kommentarer

Vaknade upp idag och kände mig inte alls pigg. Jag har vaknat flera gånger inatt och hostat väldigt mycket och sedan gör mitt öra ont efter att det slog lock för det igårkväll och har fortfarande inte försvunnit. Jag har provat att skaka på huvudet sådär fult, blåsa ut luft när man håller för näsan och gäspa och tugga massa.. men ingenting har hjälpt hittills. Känner mig lite halvt döv.
Så idag blir det bara en dag på rummet. Dock inte en vilodag för jag måste verkligen plugga. Det gick inte så bra igår!
 
Måste berätta och fredagens äventyr!
Jag hade planerat att åka till Hillsong och då brukar jag gå ifrån huset en timme innan det börjar. Och så tog jag bussen som går 1 min ifrån huset till en större busstation där jag skulle byta. Hoppade på den nya bussen och åkte. Efter sådär 25min (då jag vet att jag borde vara framme) så kände jag verkligen inte igen mig. Dessutom är det ju kolsvart ute vid 6-tiden så det är lite svårt att veta vart man är. Så jag gick fram till busschauffören och frågade. Då sa han att vi redan hade åkt förbi stället där jag borde ha bytt buss (brukar aldrig byta buss utan åka direkt). Det var bara en kvart kvar till mötet började och då insåg jag att jag skulle komma väldigt mycket försent så då fick jag bara hoppa på en buss tillbaka till city. 1h och 20min på buss. Hurra!
Men så istället så hängde jag med Mette, Inger och Jeanette till ett lite mysigt men speciellt cafe här i west end. Därefter så gick vi på bio med några andra norskar. The fast and the furious 6. Riktigt bra film tyckte jag. 
Runt 00.40 kom vi hem och DÅ INSER JAG ATT MINA NYCKLAR INTE LIGGER I VÄSKAN. Kan det bli värre? Jag hade låst mig ute, mitt i natten.
Vi (jag och norskorna) började kolla efter en stege för att klättra upp på utsidan och in genom fönstret men då hade vi fått förstöra nätet och dessutom hade vi inte en så lång stege. Så istället hämtade vi knivar, hårnålar och nagelsax och försökte låsa, men det gick inte så bra. Så kom vi rumsgranne Sara från Spainen ut och undrade vad vi höll på med. Så började hon försöka, med en linjal. Och vipps som det var så stof hon där med en öppen dörr! Åh vad jag glad jag blev och skrek och kramade om henne flera gånger. Så nu vet vi att om man tar en ganska böjbar linjal och trycker in i dörrväcket såkan man lyckas trycka in det som stänger dörren då det egentligen bara är ytterhandtaget som är låst. 
Så runt halv 3 i fredags natt somnade jag glatt i min säng.
 
Gårdagen bestod mest av slapp och försök till lite plugg. Jag var ute på en promenad i några timmar, vilket var riktigt skönt. På kvällen satt jag, Inger och Mette på mitt rum och spelade yazty och pratade. Riktigt mysigt.
Sedan fick jag ju vara med på studenfirandet av Sofie och Nellie och pratade med nästan hela släkten:)
Utöver det så bakade jag chokladbollar, städade och satt uppe någon timme in på natten och kollade på det kungliga bröllopet. Så vackert! 
 
Nu måste jag gå igenom ett nytt kapitel inom finansen.
Puss och hej!

Kommentera

Publiceras ej