Gästblogg

0kommentarer

Hej bloggen!
Ida har blivit allt för dålig på att blogga nu för tiden så jag kände att det var min uppgift att ta tag i det här. Jag är Idas andra hälft, blondinen varje brunett behöver. Sofie (idas syster för er som inte känner mig) är det ju självklart som skriver! 
Vad vi har hunnit med på dessa dagarna är bland annat att gå på zoo. vi var på Australian zoo(home of the crocodile hunter). här fick vi se massa djur såsom krokodiler, ormar, kängurus å gris/björnar som jag kallar dom. men det bästa av det bästa va koalorna. som jag längtat efter att se en koala och sååå söta dom va. Fick också hålla i en och den va så fluffig och söt. Hoppas att ida och mattias skaffar en koalabäbis. 
Jag och Ida klappade en fet å lång orm. Pappa mesade och tog kort på oss istället. Vi matade också söta elefanter med lite isberssallad tror jag det va. Dom slemmade ner vår händer men det gjorde ju inget för dom va så söta. våra favoritdjur efter denna dagen va: Sofie-koala, Ida-Tiger och pappa-någon konstig fågel. 
 
Igår var jag med om en traumatisk händelse... OBS! om du som läser nu äter för du äta upp innan du fortsätter läsa.
jag och ida åt exklusiv lunch i husets kök(kyckling å ris). När jag skulle slänga mina rester i papperskorgen kryllade det av 1000 miljoner maskar. bläää. Jag drabbades av panik och kastade pappaerkorgslocket och tog skydd. på golvet i köket låg nu 1000000 maskar och ålade sig. som tur e fanns det en man i huset som kunde hjälpa oss borsta upp alla. Jag och Ida är fortfarande skärrade efter denna händelse men börjar återhämta oss...
på kvällen var det dags för musikal och då var det legally blonde som stod på schemat. Vi var inte jätteinponerade av musikalen(somnade nästan). 
 
Idag är en ny dag som just ju ser ut att bli ganska fin. Ska gå ner till stranden här för att sola lite. Sen får vi se vad som händer. hoppas alla där hemma har en fin påsk med massa goda ägg. puss å kram sean banan.
 

Kommentera

Publiceras ej