Nytt rum!!

1kommentarer

Ja, jag har bytt till ett annat, mycket finare rum här på ovanvåningen i den "nya" delen av huset. 10 dollar mer i veckan men det är det lätt värt. Dock är det en bastu här inne.. Lite som hos Emma i Melbourne har jag hört. Pratade en lång stund med henne nyss, såå härligt!! De hade haft en riktigt varm dag- 37 grader. Men hon hade inte smällt bort vad jag kunde se.
 
Så idag har jag flyttat upp alla mina saker och insett att jag har väldigt mycket saker..Hmm vad ska jag göra åt det??
Sedan har jag varit i skolan. Svettig cykeltur som vanligt påvägen. Känns som man kissat ner sig efteråt och en dusch mellan tuttarna typ! Jag har varit och handlat och lagat massa matlådor med Flygande Jacob och ris. Mums! 
 
Men igår morse hade jag en riktigt god frukost. Gjorde egna scones och hemmagjord varm choklad. Så gick jag ut och satte mig i linne och short och runt halv 9-tiden är det alldelles lagom varmt ute. Igår eftermiddags så var jag och två norska tjejer, Mette och Inger ute och promenerade. Gick till South Banks, som är en väldigt mysig del av staden vid floden med restauranger, cafeer, poolområdet och gräsplättar att sitta på. Måste blir bättre på att ta bilder och visa er. 
 
Har även varit på en så grym gudstjänst i fredags. Så bra och så rolig. Satt och höll mig för magen när pastorn från kapstaden som har startat upp Hillsong där imiterade sina barn. Såå bra!
Har också varit ute på en power-walk längs med floden och hittat en väldigt bra promenad/spring-sträcka så man slipper alla dess trafikljus.
 
Sen måste jag berätta om ett "nytt" djur som jag upptäckt här! Fladdermöss!!! Så himla många, överallt. Skule gärna vilja få någon bra bild på dom. Fårse om jag lyckas.
 
Nu ska jag försöka ladda upp lite bilder och visa er.
Förresten, kunde ni se filmen jag la upp? Isåfall kan jag lägga upp fler filmer från våran semester:)
 
Kram
 
Jelly Belly-godis
Utanför mitt gamla rum på nedanvåningen..
Utanför mitt gamla rum.. Mitt lilla fönster utan nät och i höjd med markplan
Vår baksida och den nya delen av huset
Cyklarna jag hyr och cyklar på..
Student=Matlådor
Mitt nya rum
Nu trivs jag bra!
Sofie, ska du ch jag dela på en 90-säng? Haha..
 

1 kommentarer

Daddy

11 Mar 2013 16:46

Mysigt !!

Tycker vi spelar kort om vem som ska ligga i sängen.. ha ha

Kommentera

Publiceras ej