Tant Ida

5kommentarer

Mattias har under en längre tid kallat mig för "lilla tanten" och egentligen tror jag det kommer från Alle? Men hur som helst så stämmer det rätt bra.
Här ligger jag 22.30, i sängen på täcket med klänningen på för att vila lite och känner att jag inte kan hålla ögonen öppna längre snart. Ja så rolig är jag. Men kom och prata med mig 7.30 eller lite lite tidigare så är jag betydligt piggare.

Jag har i alla fall haft en riktigt bra fredag. Den har bestått i; morgonpromenad, sitta ute och försöka plugga, plugga inne på mitt rum=plågandes, sol+bad vid lagoonen i South bank, Lite mer skolarbete i bibblan, överraskad av nytt brev från mamma!!!! Tack så jätte mycket!, födelsedagsmiddag med riktigt god chicken souvlaki och tzatsiki, och nu är det födelsedagspartyt som fortsätter i köket här borta.

Jag tror jag nöjer mig med att gå upp och kryssa dagens ruta och byta om till pyjamas och släcka.
Imorgon blir det en heldag i Surfers Paradise!

Kram och go helg!

5 kommentarer

Mattias

15 Mar 2013 16:40

Haha du är kvällstrött som jag, skillnaden är att jag är morgontrött också... Angående tant så är allt egentligen Jonathans fel eftersom han kallar mig för gubbe, fast när du går upp kl 7 en lördag, lägger in en tvätt och sen sätter dig och virkar då är det lite tantvarning;-)♥

Johanna

18 Mar 2013 21:30

men jag tycker inte det är fel att vara tant. Snarare sköönt! Kom på migsjälv i lördagskväll att jag satt och läste lite reklamblad innan jag gick och la mig runt kl 22.00, en lördagkväll! Men det va gött, bra läsning (denna veckan är det billig lammfärs på Maxi (från Nyazeeland faktiskt)så jag tänkte testa o göra lammfärsbiffar). Jag tror det är härligt o va pensionär o få göra lite av det man känner för o bara äta gott, gå o lägga sig tidigt eller sent eller vad man nu vill och bara få vara.

Att vara tant är nog inte så dumt ändå ;)

Johanna

18 Mar 2013 21:32

men jag tycker inte det är fel att vara tant. Snarare sköönt! Kom på migsjälv i lördagskväll att jag satt och läste lite reklamblad innan jag gick och la mig runt kl 22.00, en lördagkväll! Men det va gött, bra läsning (denna veckan är det billig lammfärs på Maxi (från Nyazeeland faktiskt)så jag tänkte testa o göra lammfärsbiffar). Jag tror det är härligt o va pensionär o få göra lite av det man känner för o bara äta gott, gå o lägga sig tidigt eller sent eller vad man nu vill och bara få vara.

Att vara tant är nog inte så dumt ändå ;)

Johanna

18 Mar 2013 21:32

men jag tycker inte det är fel att vara tant. Snarare sköönt! Kom på migsjälv i lördagskväll att jag satt och läste lite reklamblad innan jag gick och la mig runt kl 22.00, en lördagkväll! Men det va gött, bra läsning (denna veckan är det billig lammfärs på Maxi (från Nyazeeland faktiskt)så jag tänkte testa o göra lammfärsbiffar). Jag tror det är härligt o va pensionär o få göra lite av det man känner för o bara äta gott, gå o lägga sig tidigt eller sent eller vad man nu vill och bara få vara.

Att vara tant är nog inte så dumt ändå ;)

Johanna

18 Mar 2013 21:33

hahah, att kommentera 3 gånger va inte meningen. Jag är äl ovan med datorer. Baksidan med o va tant är väl att man är lite fumlig och okunnig på dessa elektroniska medier..

Kommentera

Publiceras ej