En rolig och annorlunda helg.

0kommentarer

Måndag morgon. Träning, skola, plugg och matlagning hos malin ikväll står på schemat för dagen. Härligt dag!
Men först av allt så tänkte jag berätta lite mer om helgen.
 
I fredags så gav vi oss av strax efter 10 mot Byron Bay. Efter ca 2 timmar så kom vi nästan fram. Missade avfarten och när vi skulle vända och köra tillbaka så började det regna. Då hade några i bilen hört talas om att man borde besöka en liten by/stad som heter Nimbin. Så vi körde dit, vilket skulle ta ca 1 timme.. men tog oss mer 2 timmar än 1 eftersom vägarna dit bestod utav kurvor var 50onde meter. 
Men när vi väl kom dit så visste man direkt att man hade kommit rätt. Väldigt speciellt. Hippie stället nummer 1 alltså. Helt sjukt. Man såg att vi var turister, vi "passade inte in" någosnstans. Färgglada kläder, dreads, harembyxor, tatueringar, barfota och speciella frisyrer var bland annat de skillnder som gjorde dessa människor speciella. 
Sedan denna kultur. Jag tror att denna kultur är att människorna lever väldigt nära naturen och anser att allt som kommer från naturen är bra och ska ta till varas på. För hela tiden såg man "organic coffee", organic food osv. Sen är det ju också deras förhållande med droger. Och detta var verkligen helt sjukt. Jag förstod inte att något som ska vara så farligt och olagligt (både i Sverige och Australien) fanns nu överrallt. Precis överallt. Helt öppet. 
En man som jobbade på ett litet "cafe" berättade om hur bra det var att äta dessa "cookies" mot  hjärta och hjärna, och speciellt när man pluggar och vill ha en extra kick. Öhhhh??
 
Ni förstår ju själva vilken kontrast jag varit med om. Liksom från bibelskolan i höstas till detta nu i helgen. Dessutom verkar ju inte bara dessa cookies finnas i Nimbin längre.. FY!
 
I lördags så hade vi en jätteskönt dag på stranden med alldelles perfekt väder. På eftermiddagen tog jag mig en löpatur som var den finaste löpaturen i mitt liv. Jag sprang på en stig längs med havet och upp till fyren och såg solnedgången. Helt fantastiskt. På kvällen var vi ute och åt på ett mysigt ställe, jag och de andra sju noskarna. Senare så gick vi ut en sväng till vad som skulle vara en bästa klubben i Byron Bay.. men det var inte mycket att hurra för. Kanske berodde det på att vi gick hem lite tidigt?
 
Igår så tog allting sån tid. 8 personer, de flesta slitna efter lördagsnatten. Jag: Pigg och redo att åka vid 9. Men jag tror vi kom iväg vid halv 12. Då åkte vi upp till fyren, där jag hade varit dagen innan och åt frukost tillsammans vid straden och sedan gick vi längs med havet och tog massa kort. 
 
Nu ska vi få se lite bilder:
 
Ett kissestopp vid en macademianodling. Häftigt att se dessa nötter växa på träden. MUMS!
Här börjar bilderna från Nimbin
Frukost vid straden
Här har ni dom- Hela det norska gänget!
Inger och Mette- som jag förövrig har bokat resa med ner till Melbourne!!
Inger och jag
Mette och Malin
Robert och Katrine
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej