Pyssel craving

1kommentarer

Jag blir helt galen av att sitta still och bara försöka läsa och förstå. 
Just nu har jag sån längtan till min lägenhet och mina pysselstunder.
Jag är sugen på att göra en ny tavla med någor fint budskap på, sy nya gardiner och dukar, virka något fint, fixa med fotoalbum från resan och tiden här, plantera blommor, gå på loppis och köpa porslin och vasar, och göra en egen matta. 
Men jag får allt ta och vänta.. kanske.. 
När jag går hem från skolan om någon timme så ska jag allt gå förbi en pysselaffär som mattias hittade! Kanske ändå blir något garn inhandlat:)
 
Jag är klar med alla mina delar till mina virkade glassar, det ända jag har kvar är att sätta ihop dom, vilket jag väntar med tills jag kommer hem. Då kan jag både ha glass- och tårtcafé. Då är Du välkommen!!
 
För inte på tala om blåbärssäsongen som börjar om någon månad. Det ser jag också fram emot. Plocka, baka blåbärsmuffins och blåbärspaj och fylla frysen så man kan blåbär till gröten på morgonen. 
Jag och mattias gjorde ju även lingonsylt förra året som blev riktigt bra (har jag hört). Det blir det nog en och annan burk i år också. 
 
Nu tillbaka inte International Finance och varför man ska hedga.
 
Ses!

1 kommentarer

Solbritt

17 May 2013 11:32

Kul att Mattias hittade en pysselaffär! Jag är så nyfiken på dina virkade glassar, ska bli spännande att se, vad kul att du är så pysslig Ida! Längtar redan efter att sitta o titta i dina album!

Kommentera

Publiceras ej