Tung natt.

1kommentarer

Usch, jag har haft en så dålig natt med feber. Har vaknat ca var 3e timma och frusit, svettats och inte mått bra. 
Och så har något satt sig på luftrören så det blir jobbigt att andas. 
Så nu blir det en dag på rummet.. dock borde jag verkligen åka till skolan-speciellt på lektionen mellan 18-20.. men vet inte om jag kommer orka det. Dessutom måste jag bli frisk snart så jag orkar skriva på mitt arbete.
 
 
Men kan ju passa på att berätta lite om Melbourne. För jag tror inte jag har skrivit så mycket om det?
I lördags när vi kom dit så väkomnades vi med kalla vindar och regn. Riktigt ruskigt väder! Vi mtte upp Emma och Rebecca (båda går i min klass hemma i jkpg) och gick och åt. Därefter spenderades någon timme på en Outlet.
På kvällen så köpte vi mat och lagade i Rebeccas barndomskompis Sannes lägenhet som ligger mitt i smeten. Det var riktigt mysigt. När vi kom till Emma och Rebeccas lägenhet som ligger ca 20 min med tåg utanför city så somnade vi ganska fort efter en intensiv dag.
 
På söndagen så gick vi upp och åt god frukost tillsammans i Emmas iskalla kök. Sedan tog vi tåget in och gick till en marknad. Där åt vi även lunch och bara strosade omkring och hade det mysigt. Sedan på eftermiddag blev det shopping igen. Melbourne är en bra shoppingstad. Synd att det inte bara är lite billigare.
Jag och Emma delade även på en dessert på Max Brenner. Det var mumsigt!
Kvällen avslutades på restaurangen Vapiano.
 
I måndags så åkte jag, Emma och Inger in till stan för att bara gå och kolla mer. Mette hade under söndagen blivit matförgiftad och hade en tuff natt mellan söndagen och måndagen. Så hon låg kvar och vilade.
Vi 3 besökte Melbourne museeum och gick till en vintagegata och bara gick omkring och tog det lugnt. 
 
Sedan var det dags att åka hem. Där var det besöket över. Mycket härligt och kul att få ha sett Melbourne!
 
 

1 kommentarer

Solbritt

23 May 2013 10:29

Din lilla stackare att du ska bli sjuk, så onödigt. Har du ingen honung, det brukar lindra gott, drick mycket te och vila dej ordentligt. Vad roligt att läsa om din Melbournetripp, vilken tur att du hann med den innan du blev sjuk. Krya nu på dig lilla vän. Kramar från mej.

Kommentera

Publiceras ej