Idag har jag varit här i 6 månader. Känns helt sjukt! På ett sätt flyger bara tiden förbi och på ett annat så går en långsamt. Nu är det dags att börja planera de kommande 6 månaderna, resor, besök, utflykter mm. Det kommer bli kanon :)

Söndag idag, vad ska man hitta på? Vaknade hos Malin för en stund sen. Kanske ska neroch äta lite god frukos snart sedan bara ta de lugnt och scrapbooka. I eftermiddag ska vi träffa Emma & Sara innan Emma beger sig hem till Sverige igen.

Have a good one

Ida
Jag och Malin bestämde oss för att göra tacos, baka bullar och göra sockerkaka och så blev det, i dimman. När Malins värdfamilj hade åkt så åkte vi och handlade på Stop&shop. Sedan åkte vi hem igen och började med bulldegen. Gick riktigt bra faktiskt, och viss blev bullarna goda också. Kanske lite misslyckade under, fattar inte hur de kan bli brända underifrån? Men 83 bullar fick vi ihop tillslut :) Mumma!!
Efter allt slit satte vi oss ner i soffan framför teven med nybakade bullar, sockerkaka och en halv liters god glass. Riktigt gött! Nu ligger vi i sängen och är rätt trötta. Dags att sova för imorgon måste vi åka tidigt hem till mej. Jag börjar kl 9.
God natt allesammans.
Och en annan sak, vad gör man om man har virus på datan? Hjälp!!

Före!

Efter

Kaos i köket

Bullsaker

Är hos Malin nu. Jag ska scrapbooka lite och Malin ska fixa sina bilder medan lillan sover. I eftermiddag vet jag inte vad som händer. Är väldigt sugen på två killar, nämligen Ben&jerry så det kanske blir en ny smak idag, vem vet?

Wiiho idag är jag ledig!
Måste skynda mej lite nu, Malin kommer och hämtar upp mej om ca 40min. Måste föna håret, platta det och packa! Spenderar hela dagen med henne och hennes gulleunge. Ikväll vet jag inte vad som händer? Något förslag? Imorgon blir det jobb mellan 9-12.30, 5-11! Därimellan blir det nog någon tripp någonstans! På söndag måste jag träffa Emma!

Ha en bra helg.

Ida
Det händer inte mycket nytt här på andra sidan jorden, det är ganska lugnt och trist. Speciellt idag då det har ÖSregnat precis HELA dagen, nonstop! Och så har det varit gått och trist. Det är precis en sådan dag så man bara vill stanna kvar i sängen hela dagen och bara ligga med en fet godispåse och kolla på film. Men så blev det ju inte. Lovisa och hennes bror kom och hämtade upp mej på morgonen så åkte vi till gymet. Spinning mellan 9.30-10.30 med sämst musik idag. Var hemma halv 12, bokade klipptid och lite och helt plötsligt var kl 12. Dags att jobba! Har mest åkt omkring i bilen idag med Helena och skjutsat barnen hit och dit. Slutade kl 8 som vanligt och nu ikväll har jag varit hos Lovisa en stund och scrapbookat.
Händer det något där hemma? Blir det några plusgrader snart?
Just nu längtar jag efter att strosa omkring på gatorna på manhattan i bara short och linne, det vore ju inte helt fel.
Nn är det faktiskt att dags att stänga av datorn och lägga mej och läsa. Imorgon väntas jobb mellan 10-8 och då ska bland annat sätta upp bäbisens säng.

Nattinatti!

En sak vi inte kan få nog av är kärlek, och den sak vi inte ger tillräkligt av är kärlek.

Då var vi tillbaka till vardagen igen. Började dagen med att ta på mej löparkläderna och gick ut och sprang. Har väl aldrig hänt förr eftersom i vanliga fall är det första jag gör är att sätta på datorn. Men jag tänkte att jag kanske ska börja dra ner på mitt databeroende eller vad man ska säga.
Igår åkte ju mamma, pappa och Sofie hem. Bestämde mej för att inte gå in på flygplatsen och säga hejdå eftersom jag vet hur jobbigt det är att vara där inne och säga hejdå. Så istället åkte jag med i bilen in och så lämnade vi bara av dom där. Det kändes faktiskt helt okej. Känns som man redan har gått igenom den tuffa delen! Kan ju också meddela att deras flygresa gick bra hem, fick bara vänta 1 timme på tåget hem.
Har haft en underbar semester med familjen och det är så skönt att ha visat dom hur jag har det och så, så när vi pratar så fattar de precis vad jag menar.
Igår eftermiddag åkte jag och Lovisa till Malin där också Jessica var. Vi lagade lite köttbullar, potatismos och fruktsallad. Måste säga att jag har glömt bort hur gott fruktsallad är egengligen, riktigt mumsigt. Egentligen var det meningen att vi skulle kolla på hockey men den började inte förrens 12 så då skulle vi kolla på curling men den visades ju inte. Så istället blev det lite skicross och skridskoåkning.

Idag har annars varit en lugn dag med jobb mellan 12-8. Nu sitter jag här i sängen och tittar på tv och kollar bloggar med en hemmakvällspåse, marabou, salta bilar och DET jämte mej. Funderar på att kolla på en film eller bara lägga mej och läsa.

Imorgon blir det jobb mellan 7.30-9, 12.30-8. Ska nog til gymet och på kvällen blir det starbucks.

Kramar, Ida.
Idag blev det min tur att blogga, vet inte riktigt var jag ska börja. Dagen startade med frukost på vårt Bed & Breakfast, ett gammalt hus i engelsk stil. Efter denna så tog vi en promenad in till wellesley stad i härligt vårväder. Gick in i några affärer och i en affär hittade vi efterlängtad Ben Gay, den som Ljunggrens har frågat efter i Spanien, Grekland och lite överallt. För oinsatt kan jag berätta att det handlar om en salva som sägs vara bra mot allt. Köpte två paket ( Helena du får ett paket i veckan). Efter diverse inköp så tog vi en fika i solen. Ikväll har vi varit i Idas hus, hon har jobbat, jag lagade mat på beställning. Det blev torsk, potatis och god sås... Tror nog Ida tyckte om det....

I morgon lämnar vi detta land, jag ser redan fram emot att komma tillbaka, och det blir ju redan första veckan i juni då jag o tjejerna ska springa i New York. ( Eller kanske gå, det är inte så viktigt) Tror nog att det blir en del shopping också, Ulrika jag har tänkt på hur det ska gå när du får se alla skor o väskor här.... du måste ha väldigt liten packning med dej dit, hur nu detta ska funka....

Vi har haft en underbar semester, det känns som man varit ledig väldigt länge. Det som varit extra roligt är att vi fått se hur Ida har det i "sin vardag" med de tre härliga barnen. Lite värme i Florida har heller inte varit fel, tror nog att vi återvänder hit. Även Boston lockar igen, kanske en dag när tjejerna är intresserade av lite kultur, vi försökte ju göra en vandring i Boston igår men det sprack redan efter typ en kvart när Sofie fick vittring på ett par snygga jeans.....

Good night Boston- imorgon blir sista shoppingracet. Förstår nu vad uttrycket "Shop til´you drop" innebär.

Idas efterlängtade torsk

Frukost

Movienight

Gårdagens resa till Boston gick jätte bra. Flyget och allt var i tid och bagage och allt hängde med som det skulle. På flygplatsen kom Helena och hämtade upp oss och så åkte vi direkt och hämtade upp Ashley på skolan. Sedan släppte hon av oss i huset och Ashley drog genast med Soife upp i hennes rum och visade alla sina saker. Jag visade mamma och pappa lite huset och sedan gick vi ner till källaren och lekte lite med Ashleys barbiedockor. När helena kom tillbaka så åkte vi till Bed&breakfastet som mamma och pappa bor på. Efter lite knepigheter så kom vi i alla fall in i huset där de bor just nu. Sedan for vi direkt vidare till Cheesecake. Alla var vi vrålhungriga eftersom sedanste måltiden var frukosten på flygplatsen. Efter en god middag gick vi in på mallet en liten stund. Jag visade Soife alla härliga affärer och hon blev lite smått galen när mamma och pappa ville hem 30 min innan de ens stänger. Tror hon skulle kunna spendera både dygn och en förmögenhet på och i detta shoppingmall. Jag och Sofie åkte i alla fall och släppte av mamma och pappa sedan körde vi förbi Sara där även Malin var. Satt och snackade i bilen ett tag sedan åkte vi hem och duschade och kröp ner i sängen.

Idag var vi uppe tidigt (halv 8). Fixade till oss, åt frukost och mötte upp mamma och pappa vid tåget som skulle ta oss in till Boston. Där har vi shoppat lite och skulle även gå freedom trail, men vet inte rikgit vad det blev av denna historievandring. Kan väl inte påstå att jag och Sofie var jätte sugna på att gå omkring i denna blåst istället för att gå i affärer. Sånt där kan man ju göra när man bli äldre ;)
Hoppas de fick en liten inblick av Boston idag i alla fall. Fick ju se någon slags armé och orkester som spelade säckpipa. Pappa var otroligt fascinerad utav detta.
Vid 4 gick tåget hem (trodde jag) men när vi väl hoppade på tåget så kom konduktören och sa att tåget stannar in förrens 3 stationer efter den vi ska av på. Haha dum som jag är så hade jag inte kollat om det var ett snabbtåg eller inte. Men fick hopa av på närmaste station och så gick

Vi in på subway medan vi väntade på att Malin skulle hämta oss. Det var väldigt gulligt av henne att göra det!  Väl därinne så började pappa göra charader till städer. Höll på att skratta ihjäl mej när han försökte visa staden Pajala.

När Malin kom så åkte vi och lämnade av ma&pa och åkte hem till oss för att fixa oss. Sedan tog vi bilen och hämtade upp dom igen och åkte till mallet en liten stund. Klockan 8 hade Peter reserverat ett bord till oss på hans restaurang. Underbar mat åt vi så nu känns det som jag inte behöver äta på flera dygn.

Nu har jag och Sofie krypit till sängs, Sofie kanske till och med sover just nu. Imorgon så ska jag jobba runt 5-tiden och innan dess ska vi väl bara ta det lugnt och gå ner till ”stan” och bara kolla runt lite.

Jag vill tacka familjen Karlsson för den fina nallebjörnen och korten jag fick av er. Så himla gulligt! Tack tack tack!

Ha en bra helg!

Kram I.

Inne i Boston idag.

Sofie lite sur för att vi hoppade på fel tåg!

Middag
Idag var vi i nationalparken Everglades. Åkte svävare i en timme och tur hade vi som fick se 2 alligatorer. Vanligtvis när det är såhär kallt som det varit så sa dom att alligatorerna gillar att ligga på bottnen eller bara kika upp med ögonen ovanför vattenytan men 2 låg uppe på land och stekte i solen. Det var riktigt häftigt att se.
Efter 1 timme åkte vi tillbaka och åt lite lätt lunch på Starbucks. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och jag tog en löparunda. I eftermiddags har vi varit ute och ätit gott och sedan åkte vi till en sportaffär där jag shoppade loss.
Nu är vi färdigpackade och klara för att stiga upp tidigt imorgon och bege oss till flygplatsen i Miami. Kl 2 landar flyget i Boston och där väntas nog mycket snö. Fast nog inte lika mycket snö som i Sverige.

God natt

South Beach

Lovisa, jag och syrran

Miami Ink

Schnappi das kleine krokodil
Igår, tisdags så skulle vi göra en dagsutflykt till Miami. Vi började vår resa efter frukost och efter någon timme med väntan i bilköer var vi nere på South Beach. Vi satte och och tog lite lätt lunch och så kom Malin och gjorde oss sällskap. Det var kul och träffa henne efter sådär 6 månader. Sedan gick vi ner till stranden och så träffade vi Lovisa och Mia, men även Tessan. Haha! Det var många där på samma gång. Stranden var otroligt fin. Vit, mjuk och väldigt lång och bred. Men annars så var området kanske sunktigt. Många konstiga affärer och massa olika tattoo ställen. Gick även förbi Miami Ink!
Senare på eftermiddagen drog vi hemåt och dagen avslutades i jacuzzin!
Hinner tyvärr inte lägga in några bilder för nu ska vi strax åka till nationalparken Everglades och åka svävare och kolla på alligatorer. Är väldigt taggad med kameran i högsta hugg.

Ha det bra!

/Ida.
Igår när vi gick upp så var det betydligt finare väder på gång. Det skulle bli en dag på stranden. Och visst blev det så, ca 25 grader och mestadels sol. Helt underbart att ligga och sola och bada en ehl dag, det var precis vad vi har gått och väntat på ett bra tag nu. Det blev ett dopp i havet eftersom det var iskallt men tänkte att jag kan ju inte åka härifrån utan att ha badat i havet. Poolen och jacuzzi var betydligt behagligare.
Runt 4-5 tiden gick vi upp på rummet, slappade och fixade oss sedan gick vi till den italienska restaurangen vi var på härromdagen. Där åt vi god mat och satt bara och pratade i någon timme. När vi kom hem hade Sofie gjort en familjetävling. Man skulle bland annat gissa vilken stan hon beskrev. Vem fattade att lårkotte kunde vara vadstena?
Runt 11 tiden var vi alla jätte trötta och gick och la oss.
Idag ska vi åka ner till Miami. Ska till South Beach och Miami Beach och kolla lite.

Äventyret i Florida fortsätter.
Har varit en kall dag här i florida, runt 14 grader och delvis sol och moln. Det var i alla fall inget väder för att ligga på stranden och steka, även om det är det jag helst vill. Vi bestämde oss för att åka in till downtown Fort Lauderdale. Tänkte gå omkring och titta lite i affärer och bara ta det lugnt. Så vi började gå men förstod ganska snart att avståndet jämfört med kartan var bestydligt större i verkligheten. Vi gick i alla fall och kollade på lite fina hus och alla lyxiga båtar. Sedan tog vi bilen lite längre fram och gick och åt lunch på The Cheesecake Factory! Så nu fattar familjen vad jag snackar om när jag pratar om alla cheesecakes fram och tillbaka. Sedan gick vi tillbaka längs en utav kanalerna här och tog bilen till Sawgrass Mills Shopping Mall. Där har vi gått nu halv eftermiddag fram tills det stängdes kl 8. Lite småshopping blev det bara för oss alla. Avslutades med Super Target, så nu vet även de vad jag snackar om när jag berättar om hur bra Target är. Mamma tyckte mer det var som Coop.
Nu har vi kommit tillbaka till hotellet. Mamma, pappa och Sofie verkar vara rätt trötta. De har fortfarande inte kommit in i den amerikanska tiden.
Imorgon hoppas vi på en varm dag (runt 20grader) så att det blir en pressardag på stranden. Det behövs verkligen. Behöver jämna ut brännan lite eftersom jag har en väldigt röd näsa efter dagen promenader.

Nu är det dags att hoppa in i duschen och sedan kanske kolla på ett avsnitt av 24 eller kolla på en film!

Har någon uppvaktat dej idag på alla hjärtans dag eller något nytt som hänt hemma?

Take care

/ I.

9.30 gick flyget till Florida idag. Allting gick bra och smidigt och när jag landade i Fort Lauderdale så stod familjen och väntade på mej. Sofie började gråta och den första kommentaren man fick var; Va kort du är!
Sen tog vi hyrbilen (utan gsp) till hotellet. Drog på oss bikinin och la oss på stranden även att det var 14 grader och blåsigt.
Eftermiddagen och kvällen spenderades på hotellrummet och på en italiensk restaurang. De pratade iallafall engelska där till skillnad från andra italienska restauranger.
Nu är det dags att gå och lägga sig. Ska kolla vädret och hoppas på lite varmare väder imorgon.

Fortsättning följer..

Solbrända syrran med örnproppar och ögonbindel

Nu är jag packad och klar typ inför Florida imorgon. Dags att sova så jag är pigg. Måste gå upp väldigt tidigt typ 5.30, oj va trött jag kommer vara sen.
Tänkte bara visa er vad jag fick idag av min värdfamilj till alla hjärtans dag!
Så gulligt! Blev så glad. Fick även en annan jätte fin sak av Lovisa! :) Minijulafton här idag.

Juste ja, klippningen och färgningen gick väl, hmm vet inte hur det gick. Slingorna blev bra och klippningen med till en gräns, jag är ju inget proffs. Men ett tag trodde jag att Lovisa skulle bli tigerrandig. Haha

God natt.

"Du är det bästa jag har, för inget gör så ont som du."
Imorgon ska jag få träffa mamma, pappa och sofie :) Wiiiho, det var ju bara 165 dagar sen jag såg dom sist. Alltså ca 5,5 månader! Helt sjukt ju! Kommer bli helt underbart. Så imorgon kl 9.30 flyger jag ner till Florida!
Idag väntas slingor och klippning, men inte för min del utan ska göra detta på Lovisa. Kommer bli väldigt intressant.
Malin har sovit här inatt, vi ligger i sängen o slappar nu. Borde strax gå upp eftersom Lovisa kan komma om 5-10min!
Sen blir det jobb mellan 1-11. Borde packa lite också.

Ha en bra dag.

Take care
Tänk dig att det finns en bank som varje dag sätter in 86400 kronor på ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda av en otroligt rik välgörare. Men banken överför inte pengarna till nästa dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto.

Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle? Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag. Och det roliga är att alla har vi ett sådant konto! Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på kontot är TID.

Varje dag blir du utrustad med 86 400 sekunder. Varje natt försvinner all den tid du inte utnyttjat. Ingenting blir överfört till nästa dag och du kan aldrig använda något i förskott. Varenda dag startas ett konto för just dig. Varenda natt försvinner obrukad tid. Om du inte nyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel.

Du måste leva i nuet, gör det bästa av dagen idag!!! För att förstå värdet av ett ÅR, fråga en student som missade examen. För att förstå värdet av en Månad, fråga en mor som fött ett barn för tidigt. För att förstå värdet av en vecka, fråga redaktören på en veckotidning

För att förstå värdet av en timme, fråga de NYFÖRÄLSKADE som väntar på att träffas. För att förstå värdet av en minut, fråga den som kom försent till flyget. Värdet av en sekund, fråga den som precis undkom en bilolycka.Värdet av en millisekund, fråga han som kom tvåa på OS. Värdesätt livet, ta vara på det! Dagen idag är en gåva!

Fånga dagen.
Måste säga att dagen har verkligen flygit förbi. Ställde klockan på halv 8, snoozade några gånger men sedan kom jag äntligen upp. Satte på datorn (som vanligt, det är alltid det första jag gör) och efter en lite stund fick jag bråttom. Runt 9-tiden kom Lovisa och hämtade upp mej så åkte vi till Target. Det var väldigt längesedan och såklart kommer man alltid ut från den affären med mer saker än vad man hade tänkt sig. Sedan åkte vi till mallet och gick och kollade där lite. Kom hem men några kvitton rikare.
Kl 12 började jag jobba. Tisdagar innebär att jag är ensam med Jack i ca 3 timmar. Idag var underbart väder med klarblå himmel och strålande sol så vi gick ut på en promenad ner till parken. Där lekte vi lite och jag försökte även drömma mej bort till Florida lite. Eftermiddagen gick väldigt fort med olika saker hit och dit.
När jag slutade kom Lovisa igen så åkte vi till scrapbooking-affären. Inhandlade lite papper idag. Jag undrar egentligen hur många hundra, eller hur månag tusen jag lägger ner på den här scrapbookingen. Men vad skulle jag annars lagt pengarna på? Haha!
Sedan väntades såklart Starbucks. Plötsligt när vi satt och pratade och skrattade vi alla svenska tjejer så kommer en mörkhyad, ganska ung amerikanare fram och börjar presentera sig och undrar vart vi kommer ifrån och vad vi gör. Sedan början han även rappa om oss medan hans 2 kompisar stod några meter bakom honom och var helt tysta. Hade varit värt att spela in. Skämdes ihjäl för hans skull. Snacka om att vi 11 svenska au pairer skrattade efter detta.

Nu är det faktiskt dags att lägga sig. Ska upp om 8 timmar och skypa med familj innan de åker :)
Har fullt upp här också. Massa med saker som ska göras innan Florida på lördag. Men det mesta ska nog hinnas med, gäller bara att planera.

God natt
Och pappa hade rätt, visst tog New Orleans hem segern! Man fattar inte hur stort det är här egentligen. Super Bowl partyt blev jätte lyckat. Amerikanskt snack, fotboll, reklam och bra sällskap!

Nu väntar sängen!

6 dagar kvar. I can´t wait!
See ya.
Söndag igen. Veckans slut. Det är nog likabra att denna veckan får sitt slut eftersom den har varit väldigt konstig. Vår kompis Emma har lämna au pair-livet, oss och landet. Känns det helt tomt nu. Massa annat strul hit och dit har också hänt, men det bör nog inte tas upp här. Stora beslut har tagits och jag har en aning om att besluten känns rätt, vilket är väldigt skönt!
I fredags jobbade jag som vanligt kväll. Då kom Lovisa, Arlinda och Emelie över! Satt och läste Broken English, boken jag fick av Emmi och Shpreza va? Sjukt kul iaf! Åt lite mumisg glass också. När jag hade slutat så skulle vi åka och lämna av Arlinda hemma innan vi åkte hem till Emelie, efter 2 timmar. Alltså kl halv 2 var vi hos Emelie. Vi åkte omkring och visste inte vart vi va, haha. Men jag satt i baksätet och sov en stund.
Igår när vi vaknade upp hos emelie skypade jag lite med kusinen och med mamma och pappa. Sedan gick vi ner och åt frukost och kollade på flickan som lekte med elden. Efter det drog vi vidare och hämtade upp Sara, sen till mej. Lämnade av mina saker och vidare till ett au pair möte. Satt och lyssnade på en Lcc som snackade om hur man ska få barn att lyssna. Efter 1 timme drog vi, för Lovisa skulle jobba och vi skulle hinna hem till mej och Sara innan dess. Lovisa droppade av mej och Sara på Starbucks, där vi tog en liten fika. Efter en stund gick vi hem till Lovisa och där åt vi först paj, sedan gjorde de pannkakstårta. Mumsigt! Hade en riktigt mysig ikväll, vilket behövs nu!
Nu har vi precis vaknat upp. Tror vi ska GÅ hem till mej idag. Sedan kanske laga lite mat, är sugen på sqaushlagange. Runt 4.30-5 i eftermiddag ska vi åka till Malin. Där är det Super Bowl party som väntas! :) Det är final i amerikansk fotbollsfinal idag!
Nu är det dags att göra någon nytta kanske!
Ha det så bra :)
/ I.

Har varit dålig på att uppdater på sistonde men har inte haft någon större lust. Det är mycket runt omkring nu som hänger i luften så det är lite smått kaos. Jag tror jag återkommer när allt lugnat ner sig igen.
Senaste inköpen är: träningslinne, bikini, skärp, scrapbookingsstuff, tröja och en väska.