Idag firar jag 10 månader. Det firas med glass med Emelie här för en sista gång. Hon åker hem på fredag :/

Jag vill ha semester!! Vill bara ligga på en strand.. typ Rimini och bara inte göra någonting. Njuta av solen och läsa en härlig bok. Sen gå upp till hotellrummet och slappa ännu mer.. ta en dusch och sen sitta och spela chicago!
Ta mig tillbaka.

Nu ska jag nog gå ut och sola en stund innan jag börjar.

Have a good day!
Det är sjuukt varmt här! Ställde klockan på 8 för att ut och springa. När jag gik upp fick jag se att det var 25grader. Jag tänkte; Eh, det klarar jag men när jag väl hade sprungit en stund trodde jag att jag skulle smälta bort men jag överlevde ju och det känns toppen nu i efterhand. Klockan är nu 11.37 och det är 32 grader i skuggan.. undrar hur den här dagen ska se ut.
Har legat ut och läst lite nu i skuggan. Tog även men mej frukosten ut och satt och läste ur vecko revyn som mamma skickade förra veckan.
Tiden går fort alltså.. nu var det 6 veckor sen den lilla bebisen föddes.. och jag har fortfarande inte fått hålla henne?!?

Fortsätta gissa datum.. såhär ser det ut just nu:
31 juli kl 19- Pappa
6 Aug- Morfar
7 Aug- Mormor, mamma (09.45), janne (17.00)
8 Aug- Shpresa
13 Aug- Sofie
14 Aug- Nina
16 Aug- Sphresa igen.

Ha en bra dag allesammans. Ikväll blir det sista kvällen med Sara sen far hon iväg mot kalifornien.

Kramar, Ida
Idag har jag har en toppendag i Boston. Gillar denna stad bara mer och mer. Först åkte jag, Nathalie och Hannah in till Boston och gick omkring lite i Prudential medan vi väntade på att klockan skulle bli 12. Sedan var det dags att träffas utanför cheesecake. Tog vääääldigt lång tid och jag tror runt halv 2 satt vi äntligen i Boston Common och åt vår smarriga lunch+ cheesecake! Tack Sara.
Sedan gick vi mot hamnen men vi hamnade på en gräsplätt där vi satt och tog det lugnt och tjötade och gjorde massa andra saker i någon timme. Sedan vill några gå på bio medan vi andra vandrade upp mot North end och Little Italy. Gick längs med hamnen som förra söndagen och man bli ju helt kär. Jag vill bara vara där föralltid, så himla mysigt och fint är det! Den grymma mannen med elgitarr stod och spelade sjukt bra idag också.
Vi hittade en restaurang i Little Italy som vi åt på. Åt lasagne men det var alldeles för mycket ost på så jag och Nathalie trodde vi skulle spy i efterhand.. får nog trots allt vänta med att äta lasagne tills jag kommer till sverige. För vem kan slå jannes lasagne?
Helgen avslutades på den kända bageriet; Mike´s pastry. Åt någon konstig nöt-choklad kaka som inte var så speciellt god.

Imorgon väntas löprträning för hela slanten, det behövs!!

Vill tacka alla mina underbara goa vänner här för en KANON TOPPEN SUPER HELG! :)

Kram, Ida

Midsommarafton igår var verkligen KANON! Massa härligt folk, god SVENSK mat, härliga danser kring midsommarstången och massa andra roligheter. Kunde inte ha blivit bättre. Tänkte att bilderna får säga sitt!
Idag har vi varit på en strand söder om Boston, så himla gött var det att bara ligga och steka och bada i havet. För ja, jo jag badade! :) Nu ikväll har jag jobbat och då har Hannah och Natalie varit över och gjort mej sällskap. Kollade lite på The Hangover, finns det en roligare film?

Imorgon ska vi in till Boston för lite hejdå-mysigheter i Boston Commom för Sara. Sorligt men roligt!

take care.

Wiiiho idag är det Midsommarafton och det ska firas ikväll med ett gäng härliga svenska+ en norsk au pair! Tror vi kommer bli ungefär 17 st och alla har vi med oss olika maträtter/desserter så det är STORT knytkalas. Själv står jag för jordgubbstårta och grönsalladen. Bakade jordgubbstårtan igår, en till idag och en till min värdfamilj som barnen var med och dekorerade. Den blev verkligen kanongod!

Idag på morgonen har jag bara slappat, skypat med familjen och legat ute och solat och läst! Snart börjar jag jobba och sen ikväll när jag slutar vid 6 drar jag då till Sandra. Där väntas massa lekar då massa lekar, god mat och härligt sällskap!

Ni får ha en så bra midsommarafton allesammans!

Stor kram till nära och kära!

Fick så fina bilder igår på mejlen på mina kusiner. Jag saknar er så!
Och idag när jag vaknade så såg jag ett mms på mobilen. På bilden var söta Ellie så midssommarfin med sin kanin Molly.
Håller precis på att baka 2 tårtbottnar. Den första blev tyvärr bränd på siderna och under pga av mitt egengjorda ströbröd tror jag. Men den kommer nog kunna gå och ätas ändå. I eftermiddag ska jag och barnen dekorera tårtan och göra fyllningen. Det kommer bli så mumsigt! :)

Igårkväll var jag hemma hos Sara för att hjälpa henne med packningen. Kan ju säga att det var lite kaos. Vill inte ens veta hur det ska bli för mej sen.. för jag vill ju itne slänga nåt! Det slutade i alla fall men att jag åkte hem med 3 påsar fulla med saker som sara egentligen skulle slänga! Sitället tog jag med mej det nu och proppade in i min garderob här.

Va kul att det är så många som har gissat hittills! :) Och ja, Lovisa du räknas som au pair så du får inte säga nåt. Alla ni som vet, var TYSTA!

Nu är det bästa jag går, måste titta till tårtan!

Ida

HÄR MED BÖRJAR TÄVLINGEN! Gissa hemdatum och tid om man vill! Men inte för ni au pairer som vet!

Idag har varit en bra dag. Började dagen med löpning med Sara, Kanin!
Sedan hann jag med massa bra saker innan jag började jobba vid 12. Sedan har det varit som en helt vanlig tisdag här med som vanligt avslutning på starbucks som är verkligen tummen upp!! Man är alltid så glad när man åker därifrån. Kommer verkligen sakna det sen, känner det redan nu!

Imorgon är det Jacks födelsedag. Snacka om att han får många paket.. helt sjukt! Han kommer i alla fall vi helt galen när han får se hoppborgen som de har köpt till honom.

Lite bilder från Boston i söndags!

Fick härlig post idag från mamma! TACK:)

Barnen idag!

Det här väntar Jack imorgonbitti

Har verkligen haft en awesome weekend in NEW YORK! Kommer sakna denna underbara stad och alla gånger jag har varit där nu.
I torsdags morgon satte vi oss på bussen från Boston mot NYC. Var väl framme runt 12-tiden och då tog vi taxi till vårt hostel för att checka in och sådär. Allt gick bra och så som tur och rummen var helt ok. Därefter åt vi lite lätt lunch och sen hoppade vi på sightseeingbussen ner mot södra delen av manhattan. Hoppade av vid stoppet vid Ground Zero och gick och kollade där lite och så. Sen gick Karro och Elin mot Brooklyn Brdige för att gå på den medan jag och Malin var inne på Century 21. Efter det så hoppade vi på bussen igen och åkte omkring lite överallt. Klockan började lite mycket så sen hoppade vi av och mötte upp Malin Johansson på Hard Rock Café där vi åt goda hamburgare. Kvällen avslutades sen med lite kort vid Times Square och sen somnade vi under basketfinalen men jag vakande upp när det var 32 sek kvar men Celtics förlorade ju ändå..
På fredagsmorgonen så var vi uppe tidigt och köpte frukost och gick och satte oss i Central Park och stekte. Vi bestämde oss för att hyra cyklar så mellan 10-12 cyklade vi omkring genom nästan hela Central Park och vi se massa kända ställen som man känner igen från massa filmer.
Därefter strosade vi neråt och åt salladsbuffén på Ruby Thuesday och sedan tog vi tunnelbanan ner till Century 21 och där började shoppingen. Under hela eftermiddagen/kvällen gick vi uppåt igenom hela Soho och shoppade. Det bästa var ju då inne på Victoria Secret där jag bara gick omkring lite och så fick jag syn på en person som väldigt mycket liknade Fredrik Ljungberg. Så jag gick för och hitta Elin och Malin för karro var i provhytten. och så sa jag: Asså ni måste komma till utågngen för ni måste se en skit smal tjej och sen ser det ut som Fredrik Ljungberg sitter i en stol där. Haha vi gick förbi typ 7 gånger och Elin tjuvlyssnade lite och hörde att han pratade skånska. Sedan gick han iväg med sina två killkompisar och en tjej och alla med varsin påse i handen!
Tiden hade gått väldigt fort och helt plötsligt var klockan typ halv 8 och vi hade inte ätit nåt så vi gick omkirng lite och tittade efter restauranger men det slutade med att vi hamnade utanför alla kändisars hotell "the mercer" nere i Soho och satt där en timme och kollade efter kändisar som skulle in och äta där eller komma ut, och kolla på paparazzifotografer runt omkring. Efter någon timme där bestämde vi oss istället för att ta en taxi till Times Sqaure och där gick vi och åt på Bubba Gump Shrimp.
I lörsdags så gick vi bara omkring och shoppade och så. Åkte ner till Little Italy för middag innan vi tog kinesbussen hem kl 6. Var väl hemma här i huset runt halv 12 på natten och då var vi rätt trötta. Men hann kolla lite på kungliga bröllopet innan vi somnade.
Igår var sista dagen med Karro och Elin. Vi tog tunnelbanan in till Boston vid halv 11 och sen gick vi direkt till Peters restaurang för att lämna av Elin och Karros resväskor och så åt vi lite brunch där. Sen gick vi omkring vid Faneuil Hall och ner till hamnen där vi bara satt och tog det lugnt. Hade det verkligen underbart och vill inte att tiden skulle gå så fort. Men så runt halv 5 tog vi tunnelbanan till Cheesecake och åt. Sen sa jag hejdå till Karro och Elin och jag begav mej mot tåget som skulle ta mej tillbaka hit medan Karro och Elin hoppade på tunnelbanan mot flygplasten.

Kändes lite deppigt faktiskt.. har verkligen haft en UNDERBAR helg och vecka här med underbara tjejer. Vill ju inte att det ska vara över.

Igår kväll kom i alla fall Oda och hämtade upp mej och så åkte vi till Johan, där även Emelie och Sara var. Det var härligt att få träffa er igen!

Denna veckan som kommer så ska jag verkligen försöka vara med Sara så mycket som möjligt eftersom hon åker på tisdag.. usch, vill inte ens tänka på detta!

Idag blir det jobb mellan 10-8 sen kanske vi ska äta piggelin ikväll. Mums!

Ha det så bra! Saknar er där hemma.

Ida

Förresten undra om Karro och Elin har kommit till Minnesota än för det var nåt fel på deras flyg igårkväll så istället skulle de nog åka 8.45 idag på morgonen.

Kl 6 på morgonen åker vi nercabbat.

Karro och Elin på sightseeingbussen

Ground zero

Frukost

Shopping på Victoria Secret!
Vi har antligen sett en kandis! Jag hittade Fredrik Ljungberg inne pa Victoria Secret sittades pa en stol medan han vantade pa sina kompisar.
Igar var det underbart, cyklade i central park, nere i soho och shoppade och massa annat kul!
Idag blir det shopping har runt 5th ave. Kommer hem ikvall till Boston igen. Da skriver jag lite mer.
Ha en bra dag!
Kramar fran osss!
Imorgon, torsdag så åker jag, Elin, Malin och Karro till New York! Stannar där till lördagkväll. Imorgon kväll ska vi möta upp Malin Johansson i New York och sen måste vi kolla på Celtics som förhoppnings vinner. Pallar tyvärr inte blogga nu mer så hänvisar till Karros blogg: http://karolinaljunggren.blogg.se/ och Elins: http://ellinns.blogg.se/.

Nu borde vi verkligen sova. Alla 4 på mitt golv inatt. Good luck! :)

Läs Karros blogg förresten där får ni höra berättelsen om mysteriet på den försvunna cheesecaken.

God natti
Celtics spelade sämsta matchen nu ikväll, önskar nästan att jag hade ägnat min tid på något annat. Nu står det i alla fall 3-3 i matcher och på torsdag avgörs det i LA om vem som ska bli vinnare. GOO CELTICS!!

Härlig dag, förutom huvudet som tar dö på mig. Måste inhandla mig några migräntabletter...
Men härlig dag och underbart att få ha någon med sig när man jobbar..

Idag kommer Karro också. Vi ska ha några kanondagar i New York.

Nu måste jag verklugen sova.

God natt
Det var en stor och lång kram Elin fick igår av mej när jag kom springandes på terminal E på flygplasten i Boston. Åh va härligt det var att träffa henne igen!
Igårkväll åkte vi hem dit så fick hon hälsa på hela familj och typ hela släkten också.. Ashley blev ju såklart glad när det kom en tjej och nu tror hon att det är lika mycket hennes kompis som har kommit på besök som det är min. Haha. Lite senare kom Malin även förbi och så åkte vi en liten runda till Target och Kohl´s. Väl hemma igen så tittade vi slutet på Celticsmatchen.. eller kan väl inte påstå att Elin tittade för hon slummrade in rätt fort när hon la sig ner.. började även snacka om någon toast när det var 9 sek kvar av matchen! Haha

Idag har vi först varit ute på en promenad sen har hon varit med mig och jobbat från 12-8. Tror hon tycker det är lite galet och stimmigt här i huset faktiskt, haha:) Inte riktigt van vid det här tempot...och vädret kanske?

Nu ikväll så åkte jag och hämtade upp Sara också och så åkte vi till min värdpappas restaurang och åt god stek. Känner mej som en uppsvullen kyckling nu..

Nu är vi skeet trötta så ska bli gött med sängen om några minuter.

Imorgon är det jobb igen mellan 12-8, innan dess vet jag inte vad som händer.. steka kanske? Eftersom det är stor sol och 27 grader på väderprognosen. Imorgonkväll vet jag inte heller riktigt vad som händer.. kanske kolla på Celtics?

Money money money

Och sen den söta lilla bebisen Leah!

Hur söt är hon inte..

Juste ja, hallå ni kan ju inte börja gissa än på hemdatum, har fortfarande inte fått flygbiljetterna. Haha!
Idag kommer Elin! Åhh vad jag längtar nu till kl 5.30 då vi ska åka til flygplasten och hämta upp henne, kommer bli så kul. Men först innan dess är det födelsedagskalas för Jack som står på schemat. Han ska ha sitt första kalas idag och det kommer bli ungefär 18 st 3åringar som kommer springa omkring men som tur är det inte här i huset. Jag ska i alla fall jobba då och hjälpa till och duka och sen ska jag mest stå för att ta kort :) Direkt efter kalaset är över så ska Helena skjutsa mej till flygplasten för att hämta upp Elin!

Igår, lördag var jag hos Malin hela dagen. Först på monnen åkte vi till hennes gym and worked out. Sen åkte vi hem och duschade o så sen tog jag hand om den lilla tjejer, Quinn medan jag skypade med Elin, mamma o pappa och Emilie:) När malin kom hem efter att jag skjutsat runt hennes värdbarn lite hit och dit så åkte vi och handlade till kvällens middag. Runt halv 6 kom Sara och så började vi med middagen, det blev klyftpotatis, kyckling och bearnaisesås och sallad! Riktigt mumsigt. Sedan kollade vi på en kass film och åt kladdkakamuffins och ostbågar...ännu mer mumsigt! Sen var klockan mycket så efter att ha spelar lite Mario Kart och kollat lite på True blood så drog jag och Sara oss hemåt.

Nu på morgonen har jag inte gjort så mycket, typ städat, sminkat mej och scrapbookat lite. Vet inte vad som händer nu tills kalaset börjar, kan inte vara här i huset för de ska ha öppethus så får väl se vad jag ska ta vägen.

Ha en bra söndagskväll!

Och visst ja Kent, visst tycker jag vi ska ha en tävling snart då man får gissa mitt hemdatum! Priset kanske ska vara att den som gissar närmast tid och datum kanske jag ska besök först när jag kommer hem? Men först måste jag ju få mina flygbiljetter..

/ Ida
Tycker dagarna går långsamt men veckorna går fort..
Skönt att i alla fall redan torsdagen är avklarad för det betyder snart helg= ELIN KOMMER!
Wiiiho börjar snart pirra i magen när jag tänker på att jag få krama om henne snart. Det är perfekt att det kommer någon som piffar upp vardagen här, det behövs.
Kvällen har varit kanon. Först kom Sara förbi helt oväntat sen kom även Johan och Emelie och så drog vi till våra käraste Ben&Jerry´s. Mumsig glass, men mumsigast är ju trots allt mina underbara kompisar.. som idag var väldigt..  Hade i alla fall verkligen roligt och önskar just nu att det alltid kan vara kväll här i staterna.
Kan också meddela er där hemma att vädret här är nog som hemma.. idag. 14 grader och regn!! Man kan ju inte bli mer än deprimerad.
Nu ska jag lägga mej och läsa min bok sen nana.
Imorgon blir det en löparrunda sen jobb mellan 1-10.

Mamma, hoppas du tar väl hand om gosedjuret jag skickade med dej! Och vill ni veta en sak, jag har en kompis som kan rulla..påstår hon i alla fall.. Karolina heter hon. Det verkar ju gött. Ska nog satsa på det.

See ya

Jag försöker undvika och tänka positivt men ibland går det faktiskt inte. Just nu är allt lite nere, känner mej så tom. Om jag inte hade haft en så underbar kompis som Lovisa under detta år hade jag nog åkt hem i september.. för nu har jag nästan lust att åka hem imorgon. Känns så konstigt utan dej här, det har ju varit du och jag från första dagen på au pair skolan.
Vill nog bara tala om att jag saknar min Lovisa väldigt mycket. Men jag ska vara väldigt glad att jag har så underbara kompisar både hemma i Sverige och här. Alla mina kompisar är verkligen guld värda. Jag är lyckligt lottad.

Igårkväll var jag hos Sara och där var även Malin. Sara höll på och packa och jag och Malin tittade på och provade kläderna hon skulle slänga. Jag tror även jag och Malin fortfarande var trötta efter en så underbar helg.

Nu ikväll har jag och Sara bara åkt omkring lite till några olika affärer och köpt behövliga saker.

Strax dags att lägga sig och läsa.

New York 3 sep 2009

Denna weekend i New York har minst sagt varit helt underbar. Saknar redan allt!
Det började i torsdags då jag och Malin tog bussen vid 2.30 mot New York. Det var väldigt stressigt innan vi hunnit på bussen så ett tag undrade vi om vi hade hoppat på fel buss eftersom vi inte kände igen oss någonstans 40min innan vi skulle vara framme. Men strax efter 7 stannade bussen vid korsningen av 8 ave och 38st. Vi började gå uppåt för att möta upp våra mammor och efter två kvarter hittade vi varandra. Det var riktigt kul att träffa mamma igen..och i New York.
Efter att ha tagit det lite lugnt och packat upp lite saker, fått godis och bara suttit och pratat så tog vi på oss lite nya kläder och åkte upp till The View, en restaurang och bar. Där tog mamma och de andra varsin drink medan jag och Malin fick nöja oss med jordgubbslemonade.
På fredagen tog vi tunnelbanan ner till 18st för att där börja på TJ MAXX oh sedan varndra ner på broadway ner mot Soho…men så långt kom vi inte. Vi var nog inne på Tj maxx i ca 1,5 timmar skulle jag tro.. och shopping blev det. Allt möjligt! Vi hann med några gator till innan vi drog oss upp mot Times Square igen. Senare på eftermiddagen gick vi tillbaka till deras lägenhet och började fixa i ordning oss inför kvällens musikal, Mamma Mia. Det var kul och gå och titta på den men tycker faktiskt den var bättre i Sverige. När musikalen var slut runt halv 11 så stod limon utanför och väntade på oss. I 1 timme åkte vi omkring på Manhattan i limousin och drack champagne, sjöng och hade kul! Riktigt lyxigt. Därefter ville mammorna gå ut till någon bar så jag och Malin bestämde oss för att gå tillbaka och bara ta det lugnt.. det visade sig att de tillslut bara hade hamnat på T.G.I Friday.

Igår så gick jag och mamma ut runt 9 på morgonen och började vandra uppåt på 6 ave. Där var det en marknad som all möjlig skit fanns. Men det var lite kul att gå runt och titta. Sedan blev det ju såklart lite shopping till både mej, mamma och några andra. Sedan gick vi och gjorde pedikyr, vilken var väldigt skönt efter att ha gått ett tag. Eftermiddagen bestod utav shopping i Soho, Columbus Circle och gång i Central Park. Sen igår kväll hade några av tjejerna beställt ett bord på ett ställe rekommenderat av Elin Kling. Det var ett väldigt gott mexikanskt ställe med härligt stämning. Vid halv 12 började livemusik spelas och vi fick lära oss dansa salsa…en stund senare var klänning helt blöt och fötterna svullna efter all härlig dans.

Idag, söndag gick jag och mamma en liten runda och köpte lite småsaker. Sedan vid 11 var det dags för dom att checka ut och runt halv 12-12 var det dags att säga hejdå. Kändes rätt ok med tanke på att jag snart kommer hem men nu här ”hemma” känns det rätt tungt och tomt. Jag och Malin var väldigt trötta så vi gick bara och åt sedan satt vi ner och tog det lugnt och gick in i några affärer innan vi gick och hämtade vårt bagage och gick till bussterminalen. Men juste ja, när vi skulle hämta vårt bagage så skulle vi ta hissen upp till 5e våningen och så när vi stod där nere hörde vi någon banka på hissdörren och skrev: släpp ut mej! Då var det hissdörren som hade gått sönder. Snacka om att jag och Malin var livrädda när vi åkte upp och ner med hissen. När vi kom ner hade de fortfarande inte fått upp dörren men hoppas han kom ut så småningom.

Nu var denna helg över. Den här som man längtat så efter. Känns väldigt tungt just nu när mamma precis åkte hem.. och så åkte man tillbaka till Boston och inser att Lovisa inte heller är kvar. Tur jag har mitt godis och mina tidningar att deppa med!

Men jag ska snart rycka upp mej för om EN VECKA kom mer ELIIIIIIN! Wiiiiho! Jag längtar såååååå!

Dags att krypa ner i sängen.

Gissa vems väskorna är!

Vilken kanonstart på dagen!
Började med att jobba 7.30-8.30 idag sen när jag var färdig så tog vi malins värdpappas pärla och åkte och hämtade Sara och sen Lovisa! Sedan åkte vi till Ihop och åt underbar pannkaksfrukost! Fy va gott det var! Testade på 4 olika sorter och det var sjukt gott. Sedan stekte vi i bilen med högmusik och nu har till och med solen tittat fram efter nattens åskoväder. Kommer bli en riktigt fin tisdag idag också! Är nog varmt för mammorna i New York!
Nu ska jag snart jobba mellan 12-8 och ikväll ska vi träffas ett stort gäng och ha lite hejdå middag för Lovisa på Cheesecake Factory! Kommer bli mysigt.

För nu ska jag packa lite till torsdag! Och kanske försöka nå mamma som bara är 4 timmar ifrån mej nu :)